receptiebalies

De receptiebalie zou je kunnen zien als het visitekaartje van een bedrijf of organisatie. Niet het papieren visitekaartje, maar wel het eerste ruimtelijke beeld met de gastvrouw of -heer die het bedrijf vertegenwoordigt. De receptiebalie is vaak ook een belangrijk ruimtelijk element in de ontvangsthal.

Het vormgeven van een receptie- of ontvangstbalie is vaak best complex. Meestal worden er allerlei functies ondergebracht in een receptiebalie. Tegelijkertijd is het natuurlijk vooral ook het visitekaartje van het bedrijf.

In de receptiebalie is vaak een werkplek ingericht voor 1 of 2 personen. Die werkplek zal wel moeten voldoen aan de ARBO voorschriften. Computer, printer, telefooncentrale, koffie/thee voorziening, diverse brochures over de organisatie. Het is goed deze wensen/eisen eerst goed te inventariseren. Een mooie balie, die vervolgens onder de kranten en brochures verdwijnt is niet een echt visitekaartje. Maar wel vaak de realiteit. Toch kun je het zowel praktisch als esthetisch goed oplossen.

En komt de online huisstijl (website en Facebookpagina) wel overeen met hoe je daadwerkelijk gehuisvest bent? Belangrijk is dat mensen die de website bezoeken hetzelfde (goede) gevoel krijgen als dat ze het kantoor bezoeken. De offline en online uitstraling zouden moeten overeenkomen en dat is vaak niet het geval.

Ik heb veel ervaring in het ontwerpen van dit soort meubels en ga daar ook graag voor u/jou mee aan de slag.

ga terug naar portfolio: